keskiviikko 17. heinäkuuta 2013

Pirren pulinat


 Haudihau, jo oli aikakin päästä mut ääneen. Miks pojat pääsi eka? Mun vika viikko mamman ja varamamman kanssa kolmistaan oli aika huba! Melkein heti kun veikka oli lähtenyt, mä pääsin pyöräkyydillä (olipa muuten tuulista menoa!) seuraaman ihmisten hiekkalaatikkopalloleikkejä ja syömään makkaraa! Opin, että grillaus on tosi jees harrastus. Katotaan vaan niin musta tulee vielä isona oikein hyvä grillausseuralainen. Mun ei tarvinnu ees kerjätä, kun sitä makkaraa sai ihan vaan ku tallusteli ympäriinsä. Välillä söin ruohoakin. Yritin myös maistella omatoimisesti juomia kun niitä sattui lojumaan nurmikolla, sellaset tölkit oli aika kivoja kaadettaviakin oikeastaan. Välillä taas piti ottaa lepiä, aamulla oli veikan kanssa ollut niin kovat painit, etten ihan koko ajan jaksanu touhuta. Olin kyllä niin suosittu, että matte sai jopa treffikutsun! Se vaan epäili, että treffikutsu oli vaan mun ansiota, joten väisti tilanteen kohteliaasti perustellen että mun vikalla Vaasa-viikolla ei kuulemma ois enää ehtiny ketään treffailemaan. Höhö :-)



Sunnuntai olikin sitten taas kiva päivä! Huh hellettä, samoi matte, ja ensin lähdettiin tyttöjen kanssa rantaravintolan terassille. Mukana oli uusia kavereita, Nella ja Blanca, jälkimmäinen oli vähän kireenä mulle, mut välillä koitin kuitenkin testailla joko se ois leppyny. Tarpeeksi paistateltuamme lähdettiin sitten jonnekin ihan metsän keskelle kallioille veden ääreen. Mä en paljon vettä päässyt läheltä tutkimaan, mutta hauskalta näytti, seurattiin tosi tarkkana ettei matte huku. 





Uimavahdit

Kiirettä piti paitsi viikonloppuna, myös alkuviikosta. Pääsin taas sinne agilityyn ja kauhean kivaa oli. Eka tosin piti odotella siellä auto takaosassa, kun matten piti kuulemma opettaa muitakin koiria. Mä odotin ihan nätisti, mutta varaäipällä tuntu olevan kauhea hinku pois, sen mielestä matten ei kyllä tarttis muiden kanssa touhuta ollenkaan? Äippien kanssa meillä oli kyllä hyviä lenkkejä ja leikkejä pitkin viikkoa, tosin välillä oli ihan epistä kun multa varastettiin ihan itte löytämäni aarteet.








Torstaina äipät ei sitten ees päässytkään mukaan, kun kävin puistoilemassa Lilon kanssa. Se on se koira hassun tuuhealla ja värikkäällä kampauksella, veli kertoikin tapaamisesta jo aiemmin. Aika jees tyyppi. Ensin keskityin enemmän pelleilemään Lilon maten Alexian kanssa ja puremaan sitä nenästä, niinkuin viimeksikin tehtiin, mutta sitten ehdin keskittyä Liloonkin. Tassulla läiskiminen on aika hauskaa, olin kuulemma ihan ylisöpö! Ainahan mä oon!












Muo katsellessa hymyilyttää väkisin!

Perjantai olikin sitten taas matkustuspäivä. Oon kuulemma tosi reipas autoilija, yhtään en inissyt tai valittanut ja Parkanossa pysähtyessäkin ulkoilin ihan kiltisti vaikkei mulla ollu ees hihnaa ku matte oli hukannut sen tavarapaljouteen hetkeksi. Lopulta selvisi, että mun matkan päätepiste olikin jo Tampereella. Olin tosi reipas tyttö ekana iltana ja uudessa kodissa pistin melkein heti hepuliksi. Patiolla oli huippua möyriä mullassa :)

Semmoinen oli mun viikko, nyt mennään jo seuraavaa ja uutta opitaan koko ajan.
Korvat rullalla Tampereen huudien valloitukseen!


T: Leijonasisko Pirrepirpana aka Kira

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti